Oldalak

Tánc, pálinka és egy lábujj

7.levél
 Tegnap éjjel csárdás közben ráperdültem a Gyuri bal lábának nagyujjára. Kétszer is. Beáztattuk a Borcsa féle gyógynövény tinktúrába. De reggelre annyira feldagadt, hogy a Gyuri szívesen kiinná belőle az alkoholt, az legalább enyhítené a fájdalmát. Inkább hasonlít gézes-ragtapaszos krumplira. Nem a Gyuri, az ujja! Bár most lila fejjel égre-földre esküdözik, hogy ő többet nem lép velem táncparkettre. Hát mit csináljak, ha a cipőmnek sarka van, a Gézának meg házi körte pálinkája? Persze szigorúan nyers.

 Délelőtt felhívott a Katika és nagy intenzitással elkezdte mesélni: "Marika néni én megpróbáltam. Visszatértem a "rendes" ételekhez. Kiflit ettem zsemlével, lecsót tojással, sajtokat, dobos tortát, akciós multivitamin üdítőt, müzlis joghurtot, káposztás tésztát, gombapörköltet nokedlivel, de nem megy. Reggel felébredek és a testemet nem érzem járműnek, mely a lelkemet a világban ide-oda hordozza. Inkább egy rosszul karbantartott, elnehezedett, leragadó szemű, köhécselő, fáradt gépezetnek, aki a reggeli kávétól csak még lassabb lesz. Pedig a zöldségeket megfőztem vagy megsütöttem, gyümölccsel csak lekvárként találkoztam és még gyógyszertári vitaminokat is szedtem. De semmi sem lett jobb. A bőrömön látszik a sok édesség és olajban sült étel, a hajamat mintha fodrász helyett bocik nyelve formázta volna és a hangulatom brekegést hallgat a béka hátsója alatt. Közben hiányzik a barack ízű sóskás turmix, a zsálya csírás, tökmag olajas, nyers gazpacho, az eper krémes, mandulás torta..." Pár percig még sorolta, majd azt tanácsoltam neki, hogy próbáljon meg belenyugodni. Talán ő ilyennek született, hát egye-igya azt ami jólesik. Ha az nyers, akkor legyen nyers. Ne törődjön a környezete véleményével, neki kell élnie ebben a testben. Én mellette leszek és támogatom még akkor is ha esetleg főtt tojással dobálnák eme döntése miatt.

Hétvégén lejön hozzánk, segít kigazolni a veteményest és ezalatt remélem a helyére igazítja a lelkét is itt a természetben. Szombaton nálunk lesz megtartva a Julcsa születésnapja, megint táncra perdülünk... :-)