Szamóca Heti Menüje


Az alap az valahogyan így néz ki:
Reggeli: zöldturmix
Délelőtt: gyümölcs(ök)
Ebéd: valamilyen saláta zöldségekből/zöldlevelesekből
Uzsonna: valamilyen finomság, könnyű nyers édesség
Vacsora: valamilyen gyümölcssaláta, gyümölcsös finomság

Akkor íme, a menü:


Hétfő:
Reggeli:  petrezselymes zöldturmix (alma, datolya, petrezselyem, fejes saláta)
Délelőtt:  gyümölcsök: banán, narancs
Ebéd:  saláta: édesköménysaláta szezámöntettel (szezámmag, paprika, citromlé, só, bors)
Uzsonna:  csokis banánpuding (2-3 banán összetörve néhány evőkanál kakaó v. karobporral, esetleg 1-2 ek mézzel összekeverve. Pont olyan, mint a csokipuding)
Vacsora:  gyümölcsös hajdinakása (a csíráztatott hajdina kevés mézzel krémesre turmixolva és tetszés szerinti gyümölccsel megpakolva)


Kedd:
Reggeli:  spenótos zöldturmix (banán, narancs, spenót, fejes saláta)
Délelőtt:  gyümölcsök: alma, körte
Ebéd:  saláta: hagymasali (lilahagyma, uborka, fejes saláta "szíve apróra vágva és enyhén besózva)
Uzsonna:  diós datolyafalatok (a datolyákba a magok helyére egy-egy diódarabot teszünk)
Vacsora:  banános kiwifalatok (villával pépesített banán kiwidarabokkal összekeverve. Meglepően jól passzol a két gyümölcs)


Szerda:
Reggeli:  csalános zöldturmix (banán, narancs, csalán, jégsaláta)
Délelőtt:  gyümölcsök: alma, körte
Ebéd:  saláta: pestós zöldségek (petrezselyemből, medvehagymából, áztatott dióból készített pestóval leöntött zöldségek, pl: paprika, uborka, hagyma, jégsaláta)
Uzsonna:  narancsos-diós almagolyók (narancslébe áztatott mazsola reszelt almával és dióval összekeverve, golyóvá fo rmázva és dióba hempergetve)
Vacsora: kókuszos gyümölcsleves (házilag készített kókusztejbe almát, banánt, körtét darabolunk. Esetleg kevés mézzel ízesíthetjük. Fenségesen finom.)


Csütörtök:
Reggeli:  turbolyás zöldturmix (banán, fejes saláta, turbolya)
Délelőtt:  gyümölcsök: alma, kiwi
Ebéd:  saláta: avokádókrémes zöldségek: tetszés szerinti zöldségek (pl: uborka, karalábé, paprika) egy szétnyomkodott sózott, borsozott avokádóval összekeverve
Uzsonna:  mákos és csokis gyümölcsfalatok (a mákot és a kakaót/karobot néhány evőkanál mézzel és vízzel krémessé keverjük. Banán, körte, alma falatokat mártogathatunk bele, mint a francia fondü-be)
Vacsora:  datolyaszószos gyümölcsök (a datolyát kevés vízzel krémesre turmixoljuk és felkockázott gyümölcsökre öntjük)


Péntek:
Reggeli:  római salátás zöldturmix (körte, datolya, római saláta)
Délelőtt:  gyümölcsök: banán, alma
Ebéd:  saláta: hajdinasaláta: tetszés szerinti zöldségek (pl: urboka, lilahagyma, paradicsom, sárgarépa) csíráztatott hajdinával és néhány tetszés szerinti fűszerrel (pl: só, bors, kömény, zöldfűszerek: petrezselyem, bazsalikom) összekeverve. Akár egy-két ek olaj is mehet rá, de szerintem elhagyható.
Uzsonna:  banánturmix (házilag készített kókusztejjel turmixolt banán - nagyon finom és nagyon laktató)
Vacsora:  narancsos almasaláta (a narancs levébe beáztatunk mazsolát, majd a felkockázott almával összekeverjük)


Szombat:
Reggeli:  pitypangos zöldturmix (alma, mazsola, pitypang, római saláta)
Délelőtt:  gyümölcsök: banán, kiwi
Ebéd:  cukkinispagetti: felcsíkozott cukkini és a szósz: paradicsom, hagyma, sárgarépa és egy kevés olaj összeturmixolva (lehetőleg csak darabosra)
Uzsonna:  baracklekvár (aszalt sárgabarack és mazsola néhány órára beáztatva. Olyan lesz, mint a baracklekvár. Fogyaszthatjuk almaszeletekre kenve)
Vacsora:  mákos banánguba (a felkarikázott banánra néhány ek mákot és mézet teszünk és alaposan összekeverjük)


Vasárnap:
Reggeli:  rukkolás zöldturmix (körte, datolya, rukkola, fejes saláta)
Délelőtt:  gyümölcsök: banán, narancs
Ebéd:  saláta: hajdinaszószos zöldségek: a csíráztatott hajdinát leturmixolom és ízesítem (só, bors, citromlé, petrezselyem, rukkola, akár szójaszósz is), majd tetszés szerinti zöldségekkel (pl: uborka, paradicsom, sárgarépa, paprika) összekeverem.
Uzsonna:  diákcsemege: néhány szem mandula, kesudió mazsolával
Vacsora:  banánöntetes gyümölcsök (a banánt villával pépesítjük és a felkockázott gyümölcsökre öntjük, fahéjjal ízesítjük)